Ekonomi

Türkler yurtdışında avantajlı fiyat avına çıktı!

Mehtap HALICI

Pandeminin ardından küresel perakende sektörü de bir değişim sürecinden geçiyor. Öte yandan perakendecilerin bu süreci doğru analiz etmesi, tüketicileri anlaması, onlara kişiselleştirilmiş ve doğru analiz ve ödeme seçenekleri sunması her zamankinden daha önemli.

Geçtiğimiz aylarda Mastercard Küresel Ekonomi Enstitüsü, 2023’te hem küresel perakende hem de tüketici içgörüleri hakkında bir rapor yayınladı. Raporda; yükselen küresel enflasyona rağmen birçok tüketicinin günlük harcamalarının bir kısmını kıstığını ortaya çıkardı. Araştırmaya göre; Tüketiciler, lüks tüketim olarak adlandırabileceğimiz mobilya, elektronik ve giyim eşyalarında harcamalarını daha sınırlı tutmakta ve alışverişlerini e-ticaret kanallarından yapmayı tercih etmektedir.

Ancak enflasyonun ağır olduğu Türkiye’de tüketiciler aldıkları eserlere daha fazla para ödüyor. “Made in Turkey” etiketiyle Türkiye’de üretilen birçok eserin Türkiye’de daha değerli olması tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını değiştirmeye başladı.

Örneğin aynı ürünü Avrupa’da daha ucuz bulan Türk tüketicisi siparişlerini AliBaba, eBay ve Amazon gibi dünyaca ünlü e-ticaret şirketlerinden almaya başladı. Bu sayede tüketici birkaç gün içinde alacağı değerli eseri bir hafta sonra Avrupa’dan e-ticaret firmaları aracılığıyla daha ucuza satın alabilmektedir.

Hatta fiyat farkları büyük olunca vizesiz ülkelere uçan insan sayısı da artıyor. Örneğin, Türk tüketiciler Low Cost havayolu şirketlerinden ucuz bilet bularak uçakla kıyafet, ayakkabı ve aksesuar fiyatlarının Türkiye’den daha düşük olduğu Sırbistan’a giderek alışverişlerini yapıyorlar. Enflasyonun hızla yükseldiği Türkiye’de tüketicilerin değişen alışkanlıklarını gören, e-ticaret yapan ve eserlerini kendi özgün web sitelerinde satan markalar için de oldukça faydalı oluyor.

Ancak bu pazar yerlerinin global arenadaki önemli değişkenliğini ve Türkiye’deki fiyatlarını sizler için derledik. ABD’den Avrupa’ya, kişi başına düşen gelirin Türkiye’den yüksek olduğu ülkelerde, Adidas’tan Decathlon’a, Scott’tan Ikea’ya birçok markanın farklı sanat derslerinde makas her zaman açık görünüyor. Enflasyonla boğuşan Türk tüketicisi, birebir marka iş ve modellere 500 TL’den yaklaşık 22 bin TL fazla ödüyor. Pek çok eserin ABD-Türkiye fiyatlarından dolar bazında bile Türkiye’den daha ucuza satıldığı görülüyor.

KİM NASIL SATIR?

-ZIRH ALTINDA

Under Armour HOVR Machina Breeze spor ayakkabı modeli markanın ‘tr’ internet sitesinde 4 bin 320 TL’den satışa sunulurken; Markanın ‘com’ sayfasında 160$’a satılıyor. Bu da yaklaşık 1.160 TL’lik bir farka karşılık geliyor.

-ADIDAS

Adidas Forum Low spor ayakkabı modeli markanın internet sitesinde ‘tr’ uzantılı 2 bin 499 TL iken, ‘biz’ sayfasında 100 dolar. Bu da Türk tüketicisi için 500 TL’nin üzerinde bir fark anlamına geliyor.

-PUMA

Puma Premium Studio yoga matı, markanın ‘tr’ uzantılı internet sitesinde 1100 TL iken, ‘us’ uzantılı internet sitesinde 35,99 dolardan satışa sunuluyor. Bu da Türk tüketicisi için 400 TL’nin üzerinde bir ödeme anlamına geliyor.

-KOLOMBİYA

Columbia Facet 75 Mid Outdry kısa çizme modeli markanın internet sitesinde ‘tr’ uzantılı 7 bin 899 TL’den bulunurken, ‘biz’ sayfasında 140 dolardan satışa sunuluyor. Bu Türk tüketicisi için 5 bin TL’yi aşan bir fark.

-DEKATLON

Decathlon’da 3 kişilik kamp çadırı markanın internet sitesinde ‘tr’ uzantılı 1.550 TL’ye satılırken, ‘biz’ sayfasında 28 dolardan satılıyor. Bu da Türk tüketicisi için 600 TL’lik bir farka karşılık geliyor.

-SCOTT

Scott Gambler 920 dağ bisikleti Trendyol’da yaklaşık 115 bin TL’ye mal olurken, markanın kendi online sayfasında 4.699 dolardan listeleniyor. Bu da Türk tüketicisi için 17 bin TL gibi yüksek bir fark anlamına geliyor. -IKEA İkea’da tek kumaş bej koltuk markanın internet sitesinde ‘tr’ uzantılı 4 bin 299 TL fiyatla satılırken, ‘us’ uzantılı kanalda 249 dolar olarak fiyatlandırılıyor. Buradaki tabloda Türk tüketicisi aynı ürünü 631 TL daha ucuza alabiliyor.

-ELMA

Apple’ın iPhone 14 Plus 6.7 inç ekranlı model telefonu markanın kendi internet sitesinde 39.999 TL iken yurtdışı uzantılı sitesinde 899 dolar olarak belirtiliyor. Türk tüketicisi birebir çalışmaya yaklaşık 22 bin TL daha fazla ödüyor.

meram-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu