Teknoloji

TikTok Kendini Açıkladı: Size Nasıl ve Nasıl İçerik Öneriyor?

Popüler sosyal medya platformu TikTok’un karşımıza çıkan her türlü ilginç şeyi nasıl seçtiğini hiç merak ettiniz mi? TikTok, ‘size’ kısmı için algoritmanın nasıl çalıştığını açıkladı.

Kaynak: TikTok, “Sizin İçin” Akışı İçin İçeriği Nasıl ve Nasıl Önerir?

TikTok sürekli olarak bizim için ilginç ve uygun önerilerde bulunuyor. Peki bunu nasıl yapıyor?

TikTok’un resmi blogunda paylaşılan yeni yazı, ‘size’ kısmının nasıl çalıştığını açıklıyor. Blog yazısında şu ifadelere yer verildi:

‘TikTok’ta, insanların yaratma, bağlantı kurma ve etkileşimde bulunma konusunda kendilerini güçlü hissetmelerini istiyoruz. Bu nedenle, içerik oluşturucuların ve izleyicilerin deneyimlerini kontrol altında tutabilmeleri için çeşitli özellikler ve araçlar geliştiriyor ve bunları kaynaklarla donatıyoruz. Bugün, Sizin İçin akışlarında önerilen içeriği daha doğru bir şekilde tanımlamaya yardımcı olan bu araçlara bir dizi özellik ekliyoruz.’

Peki TikTok kullanıcılarına içerik nasıl ve nasıl öneriliyor?

TikTok For You akışları, insanların çeşitli fikirleri, yaratıcıları, kreasyonları ve eğlenceyi keşfetmesine olanak tanır. Sistemimiz, ilgilenmediğinizi belirttiğiniz içerikle ilgili düzenlemeler de dahil olmak üzere, uygulamamızdaki etkinliğinize göre resimleri sıralar ve öne çıkarır. Amacımız, ilgi alanlarınıza ve eğlencenize uygun içeriği size getirmektir.

Ayrıca, kullanıcıların kendilerine neden makul bir görselin önerildiğini anlamalarına yardımcı olmak için önümüzdeki haftalarda yeni bir aracı kullanıma sunuyoruz. Peki bu araç nasıl çalışıyor?

• Sizin İçin beslemesindeki “paylaş” düğmesine dokunun.

• Ardından, ‘Neden bu video?’ Soru işareti simgesine dokunun.

• Açılan sayfada görselin size neden önerildiğini göreceksiniz.

TikTok teklif verme sisteminin teknik modellere dayandığını ve bu teknik detayların onu daha anlaşılır kıldığını söylüyor.

TikTok’ta seçtiğiniz görsel size şu nedenlerle önerilebilir;

• İzlediğiniz, beğendiğiniz veya paylaştığınız içerikler, yayınladığınız yorumlar veya aramalar gibi kullanıcı etkileşimleri

• Takip ettiğiniz hesaplar veya sizin için önerilen hesaplar

• Bölgenizde yakın zamanda yayınlanan içerik

• Bölgenizde tanınan içerik

Peki siz TikTok’un bu teklif algoritması hakkında ne düşünüyorsunuz? Yorumlarda buluşalım.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu